פרשת וילך: למה וילך ולא ויבוא

וילך משה וידבר את כל הדברים האלה אל כל ישראל ויאמר אלהם בן מאה ועשרים שנה אנוכי היום לא אוכל עוד לצאת ולבוא והשם אמר אלי לא תעבור את הירדן הזה

למה לא נאמר ויבוא משה וידבר את כל הדברים האלה וכו'?

אולי אפשר לומר הרי פרשת וילך היא בדרך כלל לפני ראש השנה ורק לעיתים רחוקות היא נקראת בשבת שלאחר ראש השנה ובואתו שנה שהיא נקראת לאחר ראש השנה אמור להגזר אם המשיח יגיע באותה שנה והרי נאמר שילה הוא משה וזהו שנאמר וילך משה שנגזר בראש השנה שהשנה ילך משה ממקומו בעולם העליון אל הארץ התחתונה בשביל לגאול את ישראל בדעת וזהו שנאמר לא אוכל עוד לצאת ולבוא מעולם העליון לעולם התחתון וחוזר חלילה כמו שמובא בראשית חכמה על כמה מגדולי ישראל שגם חיו 120 שנה וחייהם חולקו לתקופות של 40 שנה כמו משה רבינו ואחד מהם והאחרון שבהם מתקופת התנאים הוא ר עקיבא וזהו שאמר וה אמר אלי לא תעבור את הירדן הזה היינו ירד נ כי משה רבינו הוא בדרגה גבוהה מעל נ שערי בינה וכתוב ומלאה דעה את הארץ היינו שנגיע לנ שערי בינה וזהו מה שהשם אמר אליו עד לנ שערי בינה תרד ולא יותר מכך וזהו שאמר על תעבור את הירדן הזה הזה מתייחס לתורה שהיא מציאות העולם ואין צורך להצביע ולומר זה

ועניינו של משה הוא שהרי נאמר משיחן של ישראל נולד בתשעה באב וזהו ענין של הקבה  שלית מחשבה תפיסה בך כלל שהוא מעל המחשבה שאין מוקדם ומאוחר בתורה כי אנחנו חושבים ועושים ואצלו לא שייך ההנהגה הזו ובענין משיח רואים זאת כי משיחן של ישראל נולד בתשעה באב הכוונה היא שאימו מתעברת בו ב תשעה באב ובראש השנה נגזר שהשנה בפסח יגאל את ישראל שזהו בדיוק תשעה חודשים להולדת משיח ואם כן רואים שעוד טרם הוחלט במחשבה כבר התחיל תהליך גאולת ישראל.

קן איילנכתב על ידי :

בזמנו הפנוי עוסק בשיווק דיגיטלי וכל מה שבניהם

בואו להיות ראשונים להגיב

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *